Descoperirea de către un grup de cercetători japonezi în 2001 a unei bacterii care consuma plastic a dus la o adevărată revoluție în microbiologie

, ,

Kohei Oda, liderul grupului de cercetători japonezi care a descoperit o bacterie care mânca plastic, în urmă cu mai bine de două decenii, credea că pentru orice problemă științifică cu care ne confruntăm, noi, oamenii, microbii au descoperit deja o soluție și, astfel, ar trebui să studiem mai bine microbiologia pentru a rezolva multe din problemele societății umane.

Din 2001, poluarea cu plastic a crescut îngrijorător, în fiecare an creându-se 380 de milioane de tone de deșeuri din plastic, iar cifra crește de la an la an.

În perioada care a urmat, cercetătorii au încercat să extindă domeniul de aplicare de la o singură bacterie, care consumă un singur tip de plastic, prin îmbunătățirea performanței naturale a enzimelor.

Dincolo de combaterea poluării cu plastic, microbiologia în întregul ei a trecut printr-o adevărată revoluție, pe care unul dintre consilierii lui Barack Obama a numit-o cel mai important avans de la teoria evoluției.

Cercetători au ajuns să descopere o lume vastă și avansată a microorganismelor, ascunsă dar și împletită cu lumea noastră. Aceștia speră ca lumea microorganismelor să aibă soluții cel puțin la unele dintre problemele cu care se confruntă lumea noastră. (The Guardian)